logo hazırlama
Logo nedir? Sözcük mazmunı olarak nesep hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir konuin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak konuletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı konui sembolize edebileceği kadar, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda lafız mazmunının haricinde, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan eş veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı bayağı önemlidir. Gayrı taraftan logo tasavvur çalışmasını meydana getirecek eş veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çalışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, konuletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkonutirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş vadiı ile faaliyette mevcut şirketler kucakin daha çok tercih edilebilir. Nazar boncuğu bir sektörde çalışkanlık gösteren konuletmelerin ekseri logoları dalü simgeleme değer. Fakat çabucak fazla dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne konue yarar?
İşletmeler kucakin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çıkma halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan hakikat marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple konuletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza dayanıklı adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çalışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) dışa vurum değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir zahirte tanılamanmasını sağlayan konuaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, basit anlaşılır, biçimırlanması basit, mümkün başüstüneğunca azca nüshada renkten oluşesrarıdır. Her çeşit baskı ve bölüm tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok majör ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya majör dokunca verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine münasip olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatıaralık icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün da temizılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da şirket kucakin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu olgun çok önemlidir.