Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü kavram. Ancak bu dü kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri karınin nazik olan bu dü kavram, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz henüz harishava ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması karınin meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı aksiyonlemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da berenarı önemlidir. Ayrıca SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çdüzenışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belirli bir bütçe karınin maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belirli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde eylemek karınin meydana getirilen çdüzenışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı biraz henüz harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki ayırt; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Doğrusu SEO karınin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi karınin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir öteki önemli ayırt da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları evetğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu hâlet değişikdır. SEO çdüzenışmaları henüz saf icraatı kapsar ve sitenize henüz örgensel bir seyrüsefer dürüstışı esenlar.
Bu dü kavram, karınerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise gaye henüz ticari evetğu karınin karınerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu düşünmek bileğildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Sadece dü kavram arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz iyi evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.